Feed

22/04/2021

Lästid: 3,5 min

Kreativt flow i hemmets vrår

Vad behöver du för att öka kreativiteten? Vi tar en titt på hemarbetets kreativa fördelar.

22/03/2021

Lästid: 1,5 min

Reklamtrötthet – ett symtom av vår tid

Vad behöver vi göra för att bota reklamtröttheten? Vi tar en titt på medielandskapets radikala förändringar och kommer med tips.

22/03/2021

Lästid: 1,5 minuter

Tillgänglig film – syntolkning

Viktig information i filmer ska syntolkas enligt WCAG-direktiven. Men vad är viktig information? Och hur ska du tänka när du syntolkar? Vi har samlat våra bästa tips utifrån våra erfarenheter på temat syntolkning.

16/02/2021

Lästid: 2 min

Nudging, knuffen vi alla behöver?

En liten knuff för att agera ”rätt”, är det allt som behövs? Vi reder ut begreppet nudging och hur det kan hjälpa dig som jobbar med kommunikation.

16/02/2021

Lästid: 2 minuter

Tillgänglig film – undertexter

Fram med popcornen och släck lampan för nu blir det tillgänglig film! Det finns massvis av saker att tänka på när du skapar film för alla dina användare, här tar vi upp en av de viktigaste delarna: undertexter.

25/01/2021

Lästid: 5,5 min

Schrems II – det här behöver du tänka på

EU-domen Schrems II ger dig ett gäng nya utmaningar när du kommunicerar i sociala medier. Vi reder ut vad som gäller.

09/06/2020

Lästid: 3 min

Effekter av en pandemi, del 2

Det här är andra delen av insikterna om pandemins effekter i Kina. Kanske kan vi lära oss något av deras hantering av krisen.

09/06/2020

Lästid: 3 min

Hitta rätt kunder med rätt sökord

Genom att hitta rätt sökord ser du till att rätt kunder hittar till dig. Men hur kommer du egentligen fram till de mest relevanta sökorden för din verksamhet? Vi tipsar om ett gäng verktyg som kan hjälpa dig på vägen.

11/05/2020

Lästid: 3 min

Lärdomar från Kina – där pandemin startade

Vår systerbyrå i Kina har delat med sig av några insikter kring hur coronakrisen påverkat människor och företag där, och hur de hanterat situationen.