Humor får dig inte bara att skratta. Det får dig att konsumera också. Vi kollar på varför humor blir allt mer populärt i en värld fylld av syftesdrivna varumärken.
Meta inför betalversioner för Facebook och Instagram, för alla som vill slippa reklam och som inte vill bli spårade. Men varför gör de som de gör? Och vilken betydelse får det?
Mångfald i kommunikation är mer än en marknadsstrategi – det är en nödvändighet. Kommunikation måste anamma kulturen kring den samt några tips och anledningar till varför mångfald passar ditt företag.
Hur kan man använda artificiell intelligens för att bli ännu bättre på form och kreativitet? Vi tog ett snack med Jonas Serrander, Creative Designer på Blomquist, för att höra hur han ser på saken.
Årets version av ”Svenskarna och internet” är här, den årliga studien av svenska folkets internetvanor. Vi tog en titt för att se vilka intressanta nyheter och insikter vi kunde hitta.
Vad gjorde Erik och Mikael i Aten? Hängde med över 80 byråer som tillhör samma nätverk, Worldwide Partners! Här samlar vi insikter från alla möten som gynnar allt från marknadsförare som specialister.
Retar du dig på ord som ofta förekommer i reklam och kommunikativa texter? Du är inte ensam. Här tar vi upp några exempel som kan vara bra för dig som är kommunikatör och skribent att ha koll på.
Därför skräms Schrems
Vem är Max Schrems, vad har han med våra persondata att göra och hur ställer han till det för e-handelsföretag och marknadsförare? Och kommer Schrems I och II att följas av Schrems III?
”Den gamle och havet” innehåller bara ett enda utropstecken. Överraskande nog innehåller den här artikeln hela sju. Och det trots att skribenten en gång hade livsmålsättningen att aldrig använda ett enda.