Det bästa jag vet är att sy ihop projekt, se mönster och få alla delar att hänga ihop. Nu blev det två referenser till att sy, men egentligen är det bokstäver som är min passion.
Gör allt från stora kampanjer till små dekaler för papperskorgar – variationen är bäst! Mitt mål är att du och mina kollegor ska känna sig trygga genom hela projektet.
Drivs av att utveckla och förädla – att med kreativitet och innovation göra guld av gråsten, helt enkelt! Besitter tyskt ordningssinne och en av de få på byrån som gillar Excel.
Har aldrig ångrat mitt yrkesval – älskar att styra upp och hitta lösningar i stora som små projekt. Något av en ordningsnörd som alltid behåller lugnet och har en plan B i bakfickan.
Det är lätt att inte tröttna på sitt jobb med den här variationen! Det roligaste är ha kontakt med så många människor: leverantörer, samarbetspartners och kunder.
Har koll som en projektledare, hittar på idéer som en kreatör. Sitter i styrelsen för Worldwide Partners, tycker globalisering och digitalisering är mest spännande (just nu).
Kommunikationen ska kännas bra i magen för mottagaren, dig och mig. Älskar mixen av roliga och konstiga projekt, ett exempel: fiskar som twittrade från ett träd.
Research, research och research. Det bästa en copywriter kan ha är en vilja att lära sig mer! Med ett sinne för den tekniska sidan skriver jag för både människor och sökmotorer.
Kommunikation ska påverka och förändra beteenden, annars är det bara information. På fritiden tränar jag ungdomar, regisserar och arrangerar inom friidrott.
Det bästa jag vet är att kombinera strategi med kreativitet! Älskar att kunna hitta lösningar och skapa content som engagerar och inspirerar mottagaren med det lilla extra.
Din grafiska profil är ditt varumärkes kostym. Jag ser till att kostymen alltid är i fint skick, inte matchas med fel skor, lämnas in på tvätt eller syr upp en ny när det behövs.
Formsäker, ansvarstagande och utmanar inom ramen för de givna ramarna. Stor erfarenhet av många olika typer av projekt – extra vass på logotyper, typografi, form och reklam.
Bra designade digitala lösningar är så pass bra att människor inte reflekterar över dem. Beteendevetenskap, affärsmål och användarmål är de tre magiska ingredienserna jag använder mig av när grymma digitala lösningar ska kokas ihop.
Vettiga budskap, representation, normkritik och inkludering genomsyrar projekten jag jobbar med. Skapar magi på sociala medier – på dina mottagares villkor.