Retar du dig på ord som ofta förekommer i reklam och kommunikativa texter? Du är inte ensam. Här tar vi upp några exempel som kan vara bra för dig som är kommunikatör och skribent att ha koll på.
Därför skräms Schrems
Vem är Max Schrems, vad har han med våra persondata att göra och hur ställer han till det för e-handelsföretag och marknadsförare? Och kommer Schrems I och II att följas av Schrems III?
”Den gamle och havet” innehåller bara ett enda utropstecken. Överraskande nog innehåller den här artikeln hela sju. Och det trots att skribenten en gång hade livsmålsättningen att aldrig använda ett enda.
Fråga ChatGPT som du vill ha svar
Alla pratar om ChatGPT, men betydligt färre vet hur de får maximal nytta av den. Här har vi samlat våra bästa tips på hur du använder världens mest omtalade chattrobot.
Här kommer sju steg till mer mänsklig kommunikation. Presenterat av Greg Hoffman, marknadschef på Nike, i Montreal för Blomquist och resten av Worldwide Partners.
Om du gillar den här rubriken kommer du att läsa hela texten
Vad är det som gör att en del artiklar får fler läsare än andra? En bra text förstås. Men för att locka till läsning behövs också en infångande rubrik. Här får du några enkla tips!
Visste du att sömnen är viktig för dina kreativa och kognitiva förmågor? Vi förklarar hur det hänger ihop, och vad du kan göra för att skapa bättre förutsättningar till en god natts sömn.