Tillsammans med Stockholms stad tog vi hem förstapriset för årets personaltidning i Publishingpriset 2018! Motiveringen löd: ”För en inkluderande tidning med roliga och oerhört välskrivna texter och engagerat foto”.
Tänk ett varv extra när du väljer bilder till din kommunikation! Med inkluderande och normkritiska bilder kan fler ta till sig budskapet. Här får du tips på hur du väljer inkluderande bilder.
Mikrotexterna är korta texter som du säkert inte lägger så mycket kärlek på, men som verkligen bidrar till en bättre användarupplevelse och minskar irritationen när något går fel.
Hurra hurra hurra hurra! I år är vi nominerade med fyra bidrag i Publishingpriset tillsammans med våra kunder Familjebostäder, Stockholms stad och SISAB.
För att fira alla hjärtans dag har vi gått igenom vårt arkiv i jakt efter kampanjer med extra mycket hjärta. Vi hittade fyra stycken som vi har gjort i samarbete med Bygg-Ole, Bollnäsfil och Stockholms stad.
2126 kvinnor i kommunikationsbranschen har tillsammans startat ett upprop för att sätta stopp för trakasserier, könsdiskriminering och övergrepp. Vi ställer oss bakom #sistabriefen.
Vi bjöd in kunder, samarbetspartner och andra vänner för att fira att Blomquist grundades för 85 år sedan! En kväll med nya insikter, bra samtal och tankar för framtiden.