Avtalat ska vara top of mind varje gång det dyker upp en fråga kring kollektivavtalad pension och försäkring. Avtalat ska etablera sig i målgruppens medvetanden, men också vara synliga när mottagaren befinner sig i en försäkringsrelaterad situation för att påminna hen när hen är som mest mottaglig. Den här kampanjen är framtagen för att kunna rulla i glappen mellan andra kampanjer, för att mottagaren aldrig ska glömma var hen hittar information om sina förmåner.
Tjänster
Strategi, idé & koncept, produktion
Filmer och annonser
Vi tog fram fem filmer och ett antal annonser kopplade till filmerna. Eftersom kännedomen kring när försäkringarna faktiskt kan ge extra pengar är så pass låg trycker vi på olika försäkringsrelaterade situationer – pension, sjukskrivning, föräldraledighet, arbetsskada och uppsägning.
Långsiktigt tänk
I den här kampanjen handlar det om att vara närvarande och skapa kännedom, medan andra kampanjer är mer varumärkesfokuserade eller konverteringsfokuserade. Alla delar av Avtalats kommunikation kompletterar varandra.