Spelinspektionen

Vi gör det vi heter

Om projektet
Över 200 000 svenskar spelar om pengar så gott som varje dag. Den svenska spelmarknaden ska vara schysst – du ska inte behöva råka illa ut på grund av ditt spelande. Därför finns Spelinspektionen.
Tjänster
Copywriting, Art Direction

Ny lag och nytt namn

I början av 2019 infördes en ny spellag i Sverige. I samband med det bytte Lotteriinspektionen namn till Spelinspektionen. Få känner till det nya namnet och vad Spelinspektionen egentligen gör för spelare och spelbolagen. Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om både myndigheten och lagstiftning kring spel.

Enkla och raka budskap

Spelinspektionen ger ut licenser till spelbolag som lever upp till kraven. Om något spelbolag bryter mot reglerna, ser Spelinspektionen till att bolaget straffas och stoppas. Annonserna berättar om myndighetens uppdrag och vissa budskap flörtar med spelreklamens uttryck.

Fler case