Scrollytelling innebär att informationen på en webbsida dyker upp på ett visuellt spännande sätt medan du scrollar dig nedåt. Men när ska den användas?
Med hjälp av korta instruktioner i textform kan vem som helst skapa en intressant bild. Det kallas för promptografi och vi har tagit pulsen på fenomenet.
Nu är det jul igen och julkampanjerna varar fram till mellandagsrean. Men finns det något särskilt man ska tänka på när man själv tar fram dem? Vi har samlat allt du behöver veta!
För att spana in framtiden har vi gjort som man ska göra. Det vill säga att ta avstamp i det som varit. Här sammanfattar vi 2023 och kollar in vilka kommunikationsutmaningar som år 2024 bjuder på.
Humor får dig inte bara att skratta. Det får dig att konsumera också. Vi kollar på varför humor blir allt mer populärt i en värld fylld av syftesdrivna varumärken.
Meta inför betalversioner för Facebook och Instagram, för alla som vill slippa reklam och som inte vill bli spårade. Men varför gör de som de gör? Och vilken betydelse får det?
Mångfald i kommunikation är mer än en marknadsstrategi – det är en nödvändighet. Kommunikation måste anamma kulturen kring den samt några tips och anledningar till varför mångfald passar ditt företag.
Hur kan man använda artificiell intelligens för att bli ännu bättre på form och kreativitet? Vi tog ett snack med Jonas Serrander, Creative Designer på Blomquist, för att höra hur han ser på saken.
Årets version av ”Svenskarna och internet” är här, den årliga studien av svenska folkets internetvanor. Vi tog en titt för att se vilka intressanta nyheter och insikter vi kunde hitta.