Feed

20/12/2023

Lästid: 6 min

Hjälp! Framtiden är redan här …

För att spana in framtiden har vi gjort som man ska göra. Det vill säga att ta avstamp i det som varit. Här sammanfattar vi 2023 och kollar in vilka kommunikationsutmaningar som år 2024 bjuder på.

29/11/2023

4 min

Måste vi vara så seriösa hela tiden?

Humor får dig inte bara att skratta. Det får dig att konsumera också. Vi kollar på varför humor blir allt mer populärt i en värld fylld av syftesdrivna varumärken.

29/11/2023

3 min

Varför börjar Meta ta betalt?

Meta inför betalversioner för Facebook och Instagram, för alla som vill slippa reklam och som inte vill bli spårade. Men varför gör de som de gör? Och vilken betydelse får det?

06/11/2023

3 min

Mångfald i kommunikation

Mångfald i kommunikation är mer än en marknadsstrategi – det är en nödvändighet. Kommunikation måste anamma kulturen kring den samt några tips och anledningar till varför mångfald passar ditt företag.

06/11/2023

4 min

”AI ska inte vara kreativ i sig själv”

Hur kan man använda artificiell intelligens för att bli ännu bättre på form och kreativitet? Vi tog ett snack med Jonas Serrander, Creative Designer på Blomquist, för att höra hur han ser på saken.

17/10/2023

3 min

Vad gör svenskarna på nätet?

Årets version av ”Svenskarna och internet” är här, den årliga studien av svenska folkets internetvanor. Vi tog en titt för att se vilka intressanta nyheter och insikter vi kunde hitta.

17/10/2023

4 min

Gyros, katter och kreativitet

Vad gjorde Erik och Mikael i Aten? Hängde med över 80 byråer som tillhör samma nätverk, Worldwide Partners! Här samlar vi insikter från alla möten som gynnar allt från marknadsförare som specialister.

26/09/2023

4 min

Upplev det unika äventyret nu!

Retar du dig på ord som ofta förekommer i reklam och kommunikativa texter? Du är inte ensam. Här tar vi upp några exempel som kan vara bra för dig som är kommunikatör och skribent att ha koll på.

26/09/2023

3 min

Därför skräms Schrems

Därför skräms Schrems Vem är Max Schrems, vad har han med våra persondata att göra och hur ställer han till det för e-handelsföretag och marknadsförare? Och kommer Schrems I och II att följas av Schrems III?