Avtalat startades av LO, PTK och Svenskt Näringsliv för att sprida kunskap om kollektivavtalad pension och försäkring. Vi har varit med i utvecklingen av varumärket och avtalat.se ända sedan början, och när bitarna började falla på plats blev det även vårt uppdrag att lansera Avtalat.
Tjänster
Planning, Copywriting, Art Direction, test
Anställda och arbetsgivare
Projektet startade med ett gediget planningarbete där vi tog fram en strategi för kampanjen. Vi pekade ut våra prioriterade målgrupper för att sedan kunna avgöra vilka försäkringar och situationer som var mest relevanta att kommunicera kring.
Tre försäkringsrelaterade situationer
Utifrån insikterna från planningfasen landade vi i konceptet ”Det är avtalat”. Vi dramatiserade situationerna i form av filmer för linjär-tv och digitala kanaler, och stillbilder för annonsmaterial.
En kampanj i flera steg
Avtalat är ett nytt och okänt bolag som dessutom jobbar inom ett område många har lågt intresse för. För att lansera och etablera varumärket behövde vi tänka i flera steg. Vi jobbade med att förankra konceptet hos de tre ägarna och partsbolagen, och tog fram material för spridning i deras egna kanaler.