Blomquist och 90 andra byråer från alla delar av jordklotet som möttes upp för att prata AI, framtiden för kommunikation och kollaboration mellan byråer.
Tänk på vad du skriver. Någon ska läsa det. Men vad är det du ska tänka på? Vi har samlat några praktiska tips som alla som har som yrke att kommunicera har nytta av att kolla på.
”Att få vara lärare parallellt, det är liksom syret in i mitt jobb”
Molly Rennéus arbetar både som AD hos oss på Blomquist och som lärare på Berghs School of Communications. Och det har hon absolut inga problem med – tvärtom! Här berättar hon om hur hon kombinerar de båda rollerna, och hur de berikar varandra.
Med Growth marketing kan du få bättre träffar, trognare kunder och bättre resultat. Du kan analysera, justera och optimera din kampanj. Men har du koll på Growth marketing? Amanda ledsagar dig över tröskeln.
Allt har börjat smälta ihop, och vad som är reklam och content är inte alltid så lätt att reda ut. Fyller den traditionella reklamen fortfarande en funktion? Ja, och det finns ett antal skäl till det.
Hur är du kreativ i sociala medier? Går det att göra något som ingen annan gör? Vi utforskar vad du kan göra för att sticka ut och optimera din annonsering!
Vad betyder moral för en kreatör inom reklam? Välkommen tillbaka in i huvudet på en ung blivande copywriter i hans resonemang kring kreativitet och moral.
”De bästa idéerna har jag fått när jag varit naiv”
Som reklamare brukar man oftast prata om kreativitet med andra reklamare. Men det finns förstås andra yrken som kan vara minst lika kreativa. Läs vad en forskare i bioteknik har att säga om saken!