Gofido

Försäkra det du har

Om projektet

De flesta i Sverige är nöjda med sina försäkringar. Samtidigt visar undersökningar att majoriteten inte vet vad som ingår eller vad de betalar för. Gofido är ett av Sveriges första InsureTech-bolag, som erbjuder sina kunder en smart och aktiv hemförsäkring.

Tjänster

Strategi, Art Direction, Copywriting

Intervjuer med målgruppen

För att få en uppfattning om hur människor resonerar kring sin försäkring genomförde vi intervjuer med målgruppen. Det visade sig vara en blandad känsla: du känner dig lurad och trygg samtidigt. ”Jag vet att jag säkert betalar för mycket, men det är ju bara bra – då får jag mer tillbaka när olyckan är framme”. Eftersom det påståendet inte stämmer blev strategin för Gofidos lanseringskampanj att utbilda genom att berätta hur försäkring egentligen fungerar.

En smartare hemförsäkring

De traditionella försäkringsbolagen tar betalat som du äger allt en människa kan äga. Till exempel en lövblåsare och en friggebod, trots att du bor i en lägenhet i stan. Det gör inte Gofido. De skräddarsyr ett förslag till dig där allt onödigt är bortplockat. Sedan kan du anpassa försäkringen precis som du vill efter hur just ditt liv ser ut. Vilket är både billigare och smartare!

Fler case

Nyfiken på tillgänglighet? Se hur vi gör