Om oss

Blomquist arbetar med reklam och kommunikation. Så här gör vi:

Vi utgår från kunden istället för varumärket. Genom att utgå från kundens behov utformar vi kommunikation som i nästa steg gör större nytta för ditt varumärke, jämfört med att börja med innehållet i varumärket. Det kommer alltid i nästa steg.

Känslan styr över förnuftet. Även om de rationella argumenten är nog så kloka måste din kund vilja köpa eller förändra sitt beteende.

Vi vill förstå uppdragsgivarens hela affär, inte bara vårt hörn av den. Annars är det lätt att överskatta reklamens effekt för företaget som helhet, eller att underskatta processen att förankra och få med sig andra människor för att kunna åstadkomma resultat.

Aggregering i strategi, mångfald i aktivitet. Att hålla din linje vinner du alltid på. Men linjen måste vara så utformad att den skapar möjligheter för en mångfald av aktiviteter, oberoende av de mediekanaler du arbetar med.

Vi söker alltid nya vener hos våra kunder, utan att sabba blodomloppet. Kommunikationen förändras så snabbt nu. Därför är det nödvändigt att kontinuerligt söka nya vägar att kommunicera på. Blir det bra cirkulerar blodet ännu bättre!

Vi jobbar agilt. Varken du som uppdragsgivare eller vi som byrå har all info i början av nya projekt. Det tillkommer faktorer som påverkar kommunikationen under arbetets gång, något som vi måste välkomna – därför har vi en agil arbetsmodell.

Vi är givers, inte takers. Alla blomquistare försöker dela med oss av det vi kan, till kollegor och till dig. Det ger oss bra samarbeten med kunder och det ska också leda till att vi tjänar mera pengar, enligt ett av världens största konsultföretag. (Hör av dig om du vill ha rapporten.)

Meningsfulla certifieringar

1pitch2kom3Sv-form4aru5aaa6Svmiljo

Kunder

seom
ivl
xl
stockholm
regeringen
sl
aurovista
lrf
sh
lidingoloppet
svfast
byggole
ids
jamtkraft
rydbergs
milko
lantmannen