”På sikt kommer nästan allt att kunna lösas med AI”
Vart kommer digitaliseringen och AI att ta vägen? Vi fick en pratstund med Patrick Eckemo, ansvarig för digitalisering på Bolagsverket med bakgrund på Digg, för att höra om hans syn på saken.
Blomquist utforskar hur du ska marknadsföra och kommunicera utan tredjepartsdata. Vi kollar vad cookies är och varför det är bra för världen att de fasas ut.
Alla pratar om AI. Men den som borde veta allra mest, alltså AI själv, får sällan komma till tals. Därför tog vi ett snack med ChatGPT – som dök upp i både en optimistisk och en pessimistisk version.
Framtiden tillhör den som lär sig tämja AI på rätt sätt. Här får du några tips kring hur du promptar smartare för att få lite bättre utfall i Midjourney.
Den tekniska utvecklingen fortsätter med oförminskad styrka, vilket också McKinsey & Company konstaterar i sin senaste rapport. Vi har tagit oss en titt och sammanfattat de mest spännande delarna.
Arbetsmodellen Design Thinking utgår från vad målgruppen tänker och tycker. Och där nånstans behöver du börja om du vill skapa kommunikation som har i syfte att förändra eller förstärka beteenden.
Hur ska du tänka med gränssnitt när du skapar en kampanjsajt som ska nå flera målgrupper? Hur gör du det enklare för hela arbetsgruppen att förbättra sajten? Blomquist frågar experten Felicia om best practice.
Scrollytelling innebär att informationen på en webbsida dyker upp på ett visuellt spännande sätt medan du scrollar dig nedåt. Men när ska den användas?