Case 2017-12-19T14:46:40+00:00
blomquist-teknos-kampanj

Från industrin till ditt hem

Teknos är färgföretaget som har levererat färg till industrier i hela världen och är kända för sina hållbara färger med hög kvalitet. Trots det var det få hemmamålare som kände till varumärket - vilket vi fick i uppgift att ändra på!     Se case
simhallar-kampanj

Träna, gymma, simma

Idrottsförvaltningens "Både-och-kampanj" lyfter fram träningsmöjligheter som Stockholms elva simhallar erbjuder. Syftet är förstås att få fler besökare, men också att få fler stockholmare att röra på sig.     Se case
musketörerna-i-rågsved

Att återvinna människor

Musketörerna i Rågsved arbetar med att hjälpa människor i utanförskap tillbaka in i samhället. Ödmjuka inför deras viktiga samhällsinsats har vi fått äran att sammanställa deras tio första år i en tidning.     Se case
genius-case

Yummy! It’s glutenfritt

Brittiska Genius är något så ovanligt som ett glutenfritt bröd som är färskt. Och gott! När vi lanserade brödet i Sverige hösten 2017 riktade vi oss till både glutenintoleranta och hälsomedvetna personer.     Se case
rinkebystråket4

Välkommen hem

På handelsgatan Rinkebystråket hittar du restauranger, kaféer och butiker som inte finns inne i stan. Genom både sociala och traditionella medier hjälper vi stråkets många handlare att prata med en gemensam röst.     Se case
BQ-web-smartphoto-1000x1000px-cover

Strategi för sociala medier

Vad ska man tänka på när man som företag ska vara aktiv på sociala medier? Vad ska man fylla sina flöden med? Och varför? Det är några av frågorna som besvaras när vi tog fram Smartphotos strategi för sociala medier.     Se case
smartphoto_bild_1

Julkampanj

När andra fotoföretag använder krispiga bildbyråbilder gör Smartphoto tvärtom. Med Instagramflödets halvtaffliga semesterbilder och vanliga selfies som inspiration har vi hjälpt dem att öka försäljningen av både fotoböcker och muggar.     Se case
seom_cover

Från Sollentuna till SEOM

Sollentuna Energi & Miljö har i många år haft hand om mycket som får livet att fungera bra för människor i sin kommun. När bolaget bytte namn till SEOM fick vi äran att ta fram den nya logotypen och tillhörande grafisk profil.     Se case
stockholm-vatten-case

Sortera matresten

Kommunerna i Stockholms län ville få fler personer att sortera ut sitt matavfall. Med kampanjen ”Sortera matresten” lyfte vi helt nya företeelser för att visa nyttan med att sortera ut matresterna.     Se case
IVL_50-arsbok_5

50 års miljöforskning på 70 sidor

Grattis på 50-årsdagen IVL Svenska Miljöinstitutet! Femtio år av viktig forskning kring industrins luft- och vattenvårdsfrågor skulle såklart dokumenteras ordentligt. Tillsammans lyckades vi dessutom vinna pris för jubileumsskriften.     Se case